ARMOEDEBESTRIJDING

Alle inkomsten, gegenereerd door Emmaus Perspectief en haar sponsoren, worden aangewend tot het ondersteunen van onze doelen en ons gevecht tegen armoede.

ARMOEDEBESTRIJDING BIJ EMMAUS SWALMEN

Bij Emmaus Swalmen zijn we toegewijd aan het bieden van hulp aan mensen in nood. Hoewel onze oorspronkelijke focus ligt op dak- en thuislozen, staan we open voor iedereen die zich in een moeilijke situatie bevindt. Ons doel is om ondersteuning te bieden en een helpende hand te reiken aan degenen die het nodig hebben.

In onze gemeenschap begrijpen we dat armoede vele gezichten heeft. Daarom gaan we verder dan alleen het helpen van dak- en thuislozen; we verwelkomen iedereen die bij ons aanklopt en zich in een penibele situatie bevindt. Hoewel financiële hulp geen standaarddienst is die we aanbieden, streven we ernaar praktische hulp te bieden die het dagelijks leven kan verbeteren.

Onze kringloopwinkels spelen hierbij een cruciale rol. We bieden niet alleen hoogwaardige tweedehands goederen, maar stellen ook kortingen beschikbaar aan mensen die financieel kwetsbaar zijn. Dit kan variëren van meubilair tot kinderbedjes en andere basisbenodigdheden. Houd er rekening mee dat de beschikbaarheid afhankelijk is van onze voorraad.

Naast het verstrekken van materiële steun, gaan we een stap verder door ook boodschappen te doen voor mensen die weliswaar geen deel uitmaken van onze residentiële gemeenschap, maar wel tot onze doelgroep behoren. We begrijpen dat armoede niet beperkt blijft tot daklozen, en we zijn vastbesloten om diegenen te helpen die in stilte strijden tegen financiële moeilijkheden.

Onze benadering van armoedebestrijding is gericht op individuele behoeften. Onze hulp is niet alleen beperkt tot het verstrekken van goederen; we bieden ook emotionele steun, begeleiding en verwijzingen naar de juiste instanties. Ons doel is om een ondersteunende gemeenschap te creëren waar mensen zich gehoord en gesteund voelen.

Hoewel onze hulp in eerste instantie gericht is op degenen die al betrokken zijn bij onze stichting, moedigen we anderen aan om contact met ons op te nemen. Een eventuele verwijzing kan worden aangevraagd, en we zullen ons best doen om te helpen waar mogelijk. Samen streven we naar een gemeenschap waar armoede geen belemmering vormt voor een waardig en vervuld leven. Emmaus Swalmen staat klaar om te helpen, omdat we geloven dat iedereen het verdient om ondersteund te worden op hun reis naar een betere toekomst.

nl_NLNederlands